Vart är vintern?

Hela hösten har jag nu väntat på att vintern ska komma och bära med sig ett tjockt lager kompakt snö. Liksom förra året har dock denna snö lyst ganska klart med sin frånvaro, och alla mina förhoppningar om att få träna lite på min, i dagsläget ganska otekniska längdskidåkning har grusats:/ Men trots detta har jag inte givit upp hoppet om det vita guldet ännu. Snart kommer den att komma, för att stanna (liksom jag har gjort i och med återkomsten till denna blogg:P) och när detta inträffar ska jag åka längdskidor som aldrig förr.

På tal om skidor är det bara cirka tre och en halv vecka kvar tills vi ska åka på skidresa med klassen vilket jag ser fram emot med största glädje. Det visade sig att även S:ta ragnhild arrangerar en årlig skidresa såsom Eneskolan gjorde. Det ska också bli mycket spännande att se hur mina nya klasskamrater åker skidor och snowboard.

Förutom snön längtar jag nu mest till helgen (vem gör inte det?:P). Det ska bli skönt med ett par dagar ledigt efter den här första skolveckan:) Det är inte så att det har varit en särdeles intensiv vecka, snarare tvärtom. Däremot tror jag inte riktigt att jag har hunnit komma in i det hela ännu. Sömnen är fortfarande ganska ojämn efter lovet och inte blev det bättre av att jag sov till nio i går (onsdags) morse då vi hade sovmorgon. Detta medförde naturligtvis att det blev svårt att somna nu inatt.

Ta vara på er / Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0