The return of the Jocke

Haha. "I'm back, stronger than ever":P Jag ska i alla fall försöka skriva lite oftare än vad jag gjort det senaste halvåret. Anledningen till att jag nu har återvänt till denna blogg är främst att det känns som om jag börjar mista delar av den skrivförmåga jag tidigare arbetat fram (eller "upp":S (som sagt: svenskan är inte vad den har varit)). En annan anledning till denna plötsliga återkomst är att jag helt enkelt har blivit inspirerad av mina, fantastiskt välskrivande vänners bloggar, och därför tyckt att det var dags även för mig att uppta skrivandet igen.

Nu är bara frågan: Vad ska jag börja skriva om? Det har ju faktiskt hänt en hel del det senaste halvåret, och såhär i första inlägget känns det som att det finns en del att arbeta med. Jag har exempelvis gått en hel termin på gymnasiet nu, och det känns som ott jag börjar komma in bra i det. Det är lite skillnad emot gamla, goda Eneskolan, men eftersom jag har lyckats få trevliga klasskamrater och kompetenta lärare så ska jag inte klaga:P Som grädde på moset (vilket inte låter så gott, eftersom jag sammanlänkar mos med potatismos, som inte låter som någon delikatess tillsammans med grädde) ska jag åka till Prag tillsammans med klassen och de övriga ettorna i april vilket kommer bli mycket spännande.

Till sist måste jag bara passa på att dela med mig av ett mycket underhållande citat som min ekonomilärare sa igår: "Allting har en ende, utom en korv. Den har två." Såhär i efterhand har jag börjat fundera på om det verkligen bara är korvar som har två endar, eller om det finns andra saker som också har det.

/Jocke 

Kommentarer
Postat av: hanna

Bra initiativ att återuppta bloggandet!

Ett rep har också två ändar, och oftast vägar också.

2009-01-14 @ 17:09:50
URL: http://volatilemind.blogg.se/
Postat av: lucifer

en väg har väl ändå inte två ändar? :O asså, det känns som att de borde ha flera för att vägar ofta delar sig osådäråå... äh, vafan.

btw jocke, jag har öppnat min blogg för allmänheten igen, och jag har skrivit att jag älskar dansband, haha, fast jag gör inte det, men det var kul ändå, haha ^^

2009-01-14 @ 19:08:31
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: gissa!

Äntligen en come back!! den här har jag väntat på!

Varför kan du inte skriva lite mer om vad du har gjort? Du har ju trots allt gott om tid på dig även fast det blir en väldigt lång historia.

2009-01-15 @ 19:14:19
Postat av: Jossan

HAHAHAHAHA asså Lars i våra hjärtan <3

Mannen med citaten (;

2009-01-15 @ 19:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0