Musik

Jag har börjat tänka på hur mycket bra musik det egenstligen finns i världen, och hur mycket dålig musik det finns. Det är ju verkligen ett klart bevis på hur skillda smaker vi människor har har, i synnerhet när det gäller musik. Man kan ju ta rap eller hip-hop (jag har för övrigt ingen aning om vad som skiljer dem åt) som exempel. Det är inte direkt någon musik jag, personligen blir överlycklig för om den spelas på radion. Då skulle jag nog byta kanal relativt omgående. Däremot finns det antagligen folk som tycker att denna musikstil är fantastiskt bra, för annars skulle den ju inte finnas i så stor skala som den faktiskt gör i dagsläget.

Vilken är då världens bästa låt? Det beror självklart på vem man frågar eftersom musiksmaken är så pass utspridd. Dessutom finns det så ofantligt många låtar att det säkerligen alltid finns någon låt man inte har hört som är bättre än de man har hört. Ibland kan man ju också tröttna på en bra låt bara för att man spelar den för ofta. Och nu har jag insett att detta ämne blev betydligt krångligare att skriva om än vad jag hade tänkt mig från början, men jag tycker ändå att det här med musik var värt att ta upp.

Jag har hört många bra låtar, men min personliga favoritlåt (som jag har hört) är nog i dagsläget "Hallelujah", skriven av Leonard Cochen. Det är otroligt många sångare som har framfört den, och av de versioner jag har hört tycker jag att Rufus Wainwright framför den bäst;)

/Jocke


Kommentarer
Postat av: lucifer

musik är fan liv! pepp/depp, glatt/bittert! jag älskar musik, det är guds gåva till männskligheten

2009-01-24 @ 02:03:38
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hallelujah är väldigt fin, men den låt som alltid funkar för mig (dvs den jag aldrig tröttnar på) är Die Mauer av Ebba Grön.

2009-01-25 @ 18:20:57
URL: http://volatilemind.blogg.se/
Postat av: jaaag

ååh, ebba grööön <3

och min framtid som punkare!

2009-01-26 @ 16:17:00
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hallelujah är väldigt fin :)



Men själv tror jag att jag gillar Jeff Buckley's version bäst. Jag gillar hans speciella och lite instabila sound.

2009-02-23 @ 01:54:02
URL: http://ahtresbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0