Här igen

Och så var jag här igen. Det kanske börjar låta lite tjatigt, men det känns verkligen som om jag inte har skrivit i denna blogg på ett bra tag. Den här gången har jag valt att skylla på att Gud har givit mig ett större uppdrag i livet än att sitta och blogga dagarna i ända. Han har sagt till mig att jag ska försöka få alla världens muslimska får att konvertera till kristendomen... Nej, nu skojar jag bara. Men jag måste ändå säga att den bortförklaringen var en av de bästa jag kommit på hittills, om den hade varit sann. Hur som helst så är detta inte någonting som är direkt vesentligt just nu vilket innebär att jag härmed får försöka byta skrivämne.

Igår var jag och såg den nya ARN-filmen tillsammans med delar av min familj:) Den var faktiskt något bättre än den förra, men efter att ha läst böckerna (skrivna av Jan Guillou) om den svenska tempelriddaren, som jag för övrigt varmt kan rekommendera, så kändes filmerna lite tama. Men det fanns en person som höjde upp hela filmen åtminstone två snäpp: Stellan Skarsgård som spelar Arns farbror. Han är är så otroligt iskall den där killen:P I samtliga filmer jag har sett med Stellan Skarsgård har han spelat en respektingivande, iskall roll som alltid har läget under någorlunda kontroll.

Detta är förövrigt mitt fyrtionde inlägg, vilket kanske inte låter så mycket, men jag har ändå skrivat ganska mycket i varje inlägg så det blir någ en hel del om man slår ihop allting. Jag funderar på att lägga ner bloggen efter femtio inlägg, det känns som ett bra avskedsnummer.

/Jocke

Kommentarer
Postat av: Emilia

Lägga ned bloggen?

Äh, låt den vara kvar och skriv när du känner för det :)

Annars kanske du ångrar dig, det vet du aldrig!

Jag skulle lätt ångrat mig om jag skulle ha lagt ner min blogg! Har skrivit i snart ett år ju..

2008-09-08 @ 21:09:57
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/
Postat av: Lucifer

Skådesplare hatar att få spela samma sorts karaktärer. Ta gamla goda Stellan till exempel (har dock inte analyserat hans agerande så ingående menmen); Du påstår att han i ALLA roller du sett honom i har spelat iskall och respektingivande. Skulle du säga det till honom skulle han säkert inte ta det som en komplimang, för som skådespelare vill man visa att man kan gå in i vilken roll som helst (om man nu kan det! schvårt!), om Stellis nu bara spelar iskalla roller så tror regissörer att det är det enda han kan (vilket också kan stämma) och ger honom därför inga andra jobb.

mvh

Paranteskvinnan_90

2008-09-09 @ 20:52:12
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: linda

vi van min klas 1d drakbåtstävlingen :d men orienteringen gick ej lika bra :P

2008-09-11 @ 12:36:13
Postat av: Hanna

Aa det var lite segt att åka tillbaka till skolan för lektioner faktiskt..

Jag vill också se Arn-filmen, men det blir tyvärr aldrig av :p

Varför ska du lägga ner bloggen? :/

2008-09-12 @ 19:28:48
URL: http://volatilemind.blogg.se/
Postat av: THE ONE AND ONLY OCH BLOND 15 ÅRING

”Blondinbella dricker mer än en vuxen”



För att få köpa folköl i affären eller starkare drycker på krogen kräver alkohollagen att man fyllt 18 år. För att få köpa sprit, vin eller starköl på Systembolaget måste man vara 20 år. Föräldrar får servera ungdomar som inte uppnått åldersgränserna alkohol i måttlig mängd. Men att ge bort alkohol som gåva är däremot inte tillåtet om man inte uppnått någon av åldersgränserna.

Bloggat om artikeln

Visar inlägg från de 3 högst rankade bloggarna



Blondinbella och hennes alkohol, ett fall för socialtjänsten

Från bloggen: Kulturbloggen

07 okt 07:16



Blondinbellas blogg en spegel av vuxenlivet...

Från bloggen: MinaModerataKarameller

07 okt 06:59



Dumheter!

Från bloggen: A Gay Globetrotter Views

07 okt 07:43

Visa alla »

Vill du blogga om artikeln?



Blogga om artikeln

Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:







För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!



Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.



Tillbaka

Socialtjänsten kopplades in efter anmälan om spritinlägg

Spritinläggen i bloggen blev för många.



Nu har socialtjänsten reagerat mot Blondinbellas festande.



– De ringde mamma och ville utreda, säger Isabella Löwengrip.



Isabella Löwengrip, mest känd som succébloggaren Blondinbella, fyller 18 år först om två veckor.



Men hon har redan festat flitigt.



Mingel, drinkar och vinkvällar med kompisarna – allt har dokumenterats i 17-åringens blogg.



För en tid sedan grep socialtjänsten in.



– De ringde hem till min mamma och ville utreda det, säger Isabella Löwengrip.



Socialsekreteraren ställde frågor om Blondinbellas alkoholkonsumtion.



– ”Hon dricker ju mer än en vuxen”, sa de, säger Isabella Löwengrip.



Håller inte med

Hennes mamma höll inte med.



– Min mamma tycker att jag är världens mest lillgamla 17-åring, säger Isabella Löwengrip.



Själv tycker Blondinbella inte heller att hon dricker för mycket.



– Man måste väl få ta ett glas vin ibland även om man är 17 år? Det är mer upprörande att de lägger pengar på sådant här när det finns barn som verkligen far illa, säger hon.



Isabella Löwengrip tror att anmälan till familjeenheten på Norrmalm i Stockholm kom från någon av hennes läsare.



– Det är många som läser mig som vill mig illa, säger hon.



En anmälan till socialtjänsten leder alltid till en kontakt med familjen. Efter samtalet med Isabella Löwengrips mamma bestämde sig socialtjänsten för att inte inleda någon utredning.



Sköta skolan räcker

– Om det sociala funkar och ungdomen sköter skolan kan man inte föra ärendet vidare, säger en socialsekreterare vid familjeenheten på Norrmalm som Aftonbladet talat med.



Isabella Löwengrips mamma har inte velat kommentera ingripandet mot dottern, men hennes pappa Per Rydberg säger:



’Kan hantera alkohol’

– Hela den här grejen känns ganska löjlig. Isabella är 17 och vi vet att hon kan hantera alkohol. Hemma hos mig får hon inte dricka en droppe och jag är inte orolig för hennes alkoholintag.



HÅLLER DU MED //

UNDERSÖKANDE 15 ÅRIG BLOND TJEJ OCH THE ONE AND ONLY

2008-10-07 @ 12:39:23
Postat av: Frida

Jag håller med dig om Stellan Skarsgård, han spelar ofta liknande roller. Sen håller jag med Emilia, du kanske ångrar dig om du lägger ner bloggen. Jag tycker du ska ha kvar den, för du skriver väldigt bra och när man väl börjar läsa dina inlägg är det svårt att inte läsa klart hela :)



SOm "svar" på din kommentar; Ja, du kanske har rätt i att "sötsaker" låter mer onyttigt, men det ordet hör man ju mer sällan än "godis" så därför tänkte jag att det lät bättre liksom ;)

2008-10-12 @ 00:07:23
URL: http://mangosorbet.blogg.se/
Postat av: Max Andark

Hej Joakim. Får jag vara din pojkvän?

2008-10-13 @ 11:43:54
Postat av: anonym

det var inte max som skrev senaste inlägget mvh Anonym

2008-10-13 @ 11:46:22
Postat av: hehe

anonym älskar jocke <3

2008-10-13 @ 11:47:31
Postat av: jag börjar på a och slutar på rvid

allt detta är skrivet av mig a och slutar på rivd.

2008-10-13 @ 11:50:01
Postat av: Anna

hej det är jag som är "anonym"

2008-10-13 @ 11:50:29
Postat av: Anna Järsvåld

Alltså Anna i s08

2008-10-13 @ 11:51:31
Postat av: Anna Ghhjiershfvohld

Hej igen

2008-10-13 @ 11:52:29
Postat av: gjersvold

gjersvold

2008-10-13 @ 11:53:26
Postat av: Max Andark

2008-10-13 @ 11:54:16
Postat av: Anonym

arvid haaaaaar du rooooligt

2009-02-05 @ 09:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0