Utomlands i Sverige

Idag utsattes hemkunskapssalen på Eneskolan för en total makeover då halva klass 9A förvandlade hela salen till en Kinakrog. Wokar fräste, ris kokade och bananer friterades (eller nästan i alla fall, men tyvärr fick vi inte använda oss av någon fritös under matlagningen:/) och allting luktade så nära en innerestaurang i centrala Beijing som man möjligen kan komma. Det enda som saknades var det egendomliga språket, mandarin, och den klassiska pekingankan:P Nu råkar det tyvärr vara så att jag aldrig har varit i Beijing och därför inte på något sätt kan jämföra hur det är i staden, men man kan ju i alla fall få hypotesera;) (Jag har ingen aning om det finns något ord som heter "hypotesera", men det lät mer proffessionellt än "gissa".) Maten blev hur som helst riktigt god och jag tycker att vi alla förtjänade ett starkt MVG tack vare våra heroiska insatser i köket:)

Efter skolan åkte jag till min systers skola, Wendela hebbe, tillsammans med min mormor och morfar. Anledningen till denna lilla visit var att hennes klass skulle redovisa sin klassresa till Grekland som de var på för några månader sedan. Samtliga i den sjutton(minus en som var hemma med sin hund:P) personer stora klassen var med och redovisade och berättade om alla de spännande äventyr och strapatser de hade upplevt i medelhavslandet. Förutom redovisningen bjöd de på en hemmagjord, grekisk sallad som jag starkt kan rekommendera. Jag åt dock inte så mycket av den på grund av att jag redan var mer än mätt efter den gigantiska, kinesiska måltiden jag hade förtärt tidigare under dagen på min egen skola.

Och nu sitter jag alltså här hemma och skriver detta inlägg efter en lång och händelserik dag (jag är grym på sammanfattningar:P)

Dagens "Riskokare": Min kökskollega visade mig ett, för min del, nytt sätt att koka ris på idag på hemkunskapen:P Istället för att hälla i riset när vattnet hade kokat upp så ställde han på en kastrull full med ris direkt på pannan, men det funktionerade det också:P

/Jocke B 

Kommentarer
Postat av: Lucifer

Det är jag som är syster!! Hahaha, lol xD

2008-05-27 @ 21:45:29
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jaa, vi ska spela Grease med klassen och det ska bli jätteskoj :)

2008-05-29 @ 17:10:21
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/
Postat av: Emilia

Haha, Birger/Tonårsgöken är en väldigt udda person som jobbar på ett kafé i Södertälje som heter kafé Nova, och han har haft för sig en del konstiga prylar.. T.ex. så blev Jonna och jag bjudna på inflyttningsfest hos honom efter att ha sagt "hej" till varandra. Han är typ 25. Läskig typ!

2008-05-29 @ 17:25:03
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/
Postat av: Lucifer

Hahaha, Birger, är det den omtalade cafémannen som nämns här?? ^^ Han med långt ljust hår. Han var läskigt övertrevlig mot mig också, ropade Heii Jennifeeer när jag kom in och skulle beställa en macka. Haha, lol på den mannen ^^

2008-05-29 @ 18:48:28
URL: http://itsasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0