Tillbaka :D

Som ni kanske har märkt så har mitt inläggsskrivande varit tämligen magert på senare tid. Detta beror på en mängd olika faktorer som t.ex. sjukdom och studier. Men nu är jag tillbaka och ska skriva så att tangentbordet glöder av upphettning (inte upphetsning). Just nu har jag så mycket att skriva om att jag inte riktigt vet vad jag ska välja. Jag har fått otaliga tips om skriveriämnen från olika vänner i skolan, men idag har jag beslutat mig för att skriva om ett rykande färskt ämne, nämligen Vin- och spritmuseét som klassen var och besökte idag.

Det var ju (hm, hm) mycket intressant på museét (ironisk). Vi fick lära oss att man inte skulle köra bil när man är alkoholpåverkad, kors i taket. Det skulle man ju aldrig kunna lista ut på egen hand så det var ju en himla tur att vi besökte det museét idag (ironisk återigen). Nej, men det roligaste med resan idag måste jag ändå säga var själva tågfärden då jag hade det mycket roligt. Ingenting går upp mot att skämta och prata om totalt abstrakta och orelevanta saker tillsammans med några kompisar:P

Imorgon är det återigen skoldag med bild och en massa andra ämnen på schemat. Men innan dess ska jag ägna den kommande kvällen åt att åskåda kvartsfinalen i ishockey-VM mellan Sverige och Tjeckien och hålla en tumme för att det svenska laget ska vinna.

Dagens "Om tre dagar...": är det Norges nationaldag, vilket antagligen inte så många svenskar bryr sig om. Dock tyckte jag att det var värt att informera om det i fall att någon är intresserad:P

/Jocke B


Kommentarer
Postat av: Frida

ja det är skönt ibland att bara inte göra någonting på loven :)
Hahaha vilken sköning du är Jocke! Gillar ironi, oftast i alla fall, när det passar liksom :)
Vad tur att jag inte missade något jätteintressant då, men tråkigt för er.

2008-05-14 @ 17:25:00
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: emilia

Härligt att ha dig tillbaka, Jocke!
Min bok heter "snakebite" och suger, rätt ut sagt.
Läs inte!!
Ja, när man är övertrött blir man översocial och skrattig, rätt härligt, men i mitt fall var det inte övertrötthet utan att jag fått veta att killen jag är kär i är kär i en annan tjej. Riktigt tufft besked, så jag har funderat en massa idag, därav mitt dämpade humör.

Lycka till själv! :D

2008-05-15 @ 16:58:52
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se
Postat av: Joonna

Oh, yepp! Jag hälsade alla de goa' gubbsen från dig. De' va' la gött? Hahaha jag måste säga att jag älskar sådana situationer när lärarna maler på om något fruktansvärt självklart och som man redan fått höra tretusen gånger. Då får jag myror i brallan, blir fnittrig, och dessutom leder det ju oftast till ironi bland vänner. Hela situationen bryter ner ens självbeaktning och och man skrattar åt allt. Samtidigt som det kittlas i magen. Haha, det är härligt i allt det hemska. Jag gillar din ironi, Jocke!

2008-05-17 @ 13:43:35
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0