Tid

Vilken konstig dag det var idag i skolan:S Det kändes som om man inte fick någonting gjort och högen med läxor, inlämningsarbeten, prov och allt annat som får en att vilja riva sönder alla skolböcker bara växte. Nu har jag t.ex. fått reda på att vi har NO-läxförhör... i morgon:( Jag orkar inte, men det blir väl bara till att bita i det sura äpplet och sätta igång med allting. En annan sak jag fick reda på idag på skolan var att vi tydligen skulle åka till Skansen med friendsgruppen... i övermorgon:/ Det kan väl i och för sig bli relativt roligt, men just nu känns det som om tiden inte räcker till. Tiden är en besynnerlig gåta! När vi inte har tid vill vi ha mera tid för att hinna med det vi har att göra, men när vi väl har tid vill vi ofta att den ska gå fortare för att vi inte har någonting att göra:S

Idag hade vi dessutom en vikarie i NO:P Han var faktiskt exeptionellt rolig för att vara lärare, vilket visserligen kan ha berott på att han inte var så gammal. Men liksom det brukar bli när man har vikarie fick jag inte så mycket uträttat under NO-lektionen så den studietid jag missade då får jag ta igen nu ikväll.

I morgon är det sista nationella provet i grundskolan, den här gången i matte. Jag hoppas att jag inte är lika trött då som jag har varit idag.

Dagens "tv-tips": Imorgon är det sista avsnittet av Klass 9A på ettan klockan halv tio (tror jag). Det är faktiskt ganska intressant och handlar om en av Sveriges sämsta klasser som ska försöka bli intelligenta tack vare begåvade lärare;)

/Jocke B


Kommentarer
Postat av: Frida

(svar till din kommentar: ja, det är jobbigt. Speciellt när man inte vet vad man ska göra! Men men, det ordnar sig nog, förhoppningsvis)
Du har så rätt i det du skrev om tid!
Man får försöka tänka på att verkligen uppskatta och njuta när man har mycket tid och kanske vill att den ska gå fortare, men det är inte alltid så lätt.. för oftast vet man inte hur man ska njuta, eller uppskatta den.
:)

2008-05-05 @ 18:18:14
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: Jonna

Jag har nästan ingenting att jobba med! Jätteskönt, men ganska förvirrande... man är inte van vid det. På onsdag blir det skansen för oss också! Värsta roligt. För oss är det frivilligt, men det är klart du ska gå! =) Då får du lite tid från plugget och jobbar säkert bättre när du har stressat av lite.

2008-05-05 @ 19:45:22
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Emilia

Tid.. Jag skulle behöva massor av den just nu!!
Ja, festen var skabbig, som sagt sista gången jag går dit. Att orka springa 2 mil är lätt. Man springer ju inte allt på en gång :)

2008-05-06 @ 17:43:14
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se
Postat av: Jonna

Tack så mycket! =) Ses imorgon! (om jag inte snorat ihjäl mig...).

2008-05-06 @ 21:06:07
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0