Skolarbeten

En redan tidigare stor hög med skolarbeten växte under veckan ännu mer i form av ett inlämningsarbete till i svenska. Jiipii! Som om vi inte redan skulle ha mycket att göra. Men det är väl bara att acceptera läget nu eftersom det bara är drygt en månad kvar nu tills alla dessa skolarbeten är ett minne blott. Sedan får jag se fram emot nio- tio veckors sommarlov (varav cirka hälften förhoppningsvis blir sommarjobb) innan skolan börjar igen på annan ort. Just nu har jag tre inlämningsarbeten (varav ett bamsearbete i SO/hemkunskap) och därtill även ett nationellt prov i matte.

Nu har jag i alla fall tre dagars ledighet till att se fram emot, varav den mesta tiden visserligen kommer gå åt till att: ja, just det, plugga. Till råga på allt så ska jag ju vara tvungen att vara så extremt trött på dagarna:( Det hör antagligen ihop med allergimediciner och allergi, men nu har jag varit trött dygnet runtunder nästan hela den här årsupptakten. Det känns inte roligt. Jag kanske blir något piggare fram mot sommaren, jag får i alla fall hoppas det. Men nu ska jag inte sitta här och klaga, det är livet alldeles för kort för som man brukar säga. Istället får jag försöka leta upp ljusglimtar i mörkret som t.ex. att det bara är två månader kvar tills jag fyller år:)

Dagens "Idrottsnyhet": För er som inte visste om det vill jag bara berätta att AIK vann mot IFK Malmö (eller va dom nu hette) igår med 2-0 i Svenska cupen:) Det betyder att Gnaget nu är kvalificerade för tredje omgången där de kommer att få vinna över ännu ett Skånelag: Landskrona. Heja, heja!

/Jocke B


Kommentarer
Postat av: Emilia

HEJA AIK!!!!!!

2008-05-02 @ 11:16:14
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se
Postat av: Jonna

Jooo, vi har ju ledigt, men är tvungna att inventera för att få ihop lite pengar till klasskassan. Jag hatar att vara sjuk! Det är jättejobbigt... Får hoppas på att jag bättrar mig snart. Vi på friskolan har typ ingenting i arbetsväg nu. Medan ni stressar sönder er är vi förvirrade av ledigheten! Lite ombytta roller från förra terminen känns det som =)

2008-05-02 @ 12:35:32
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Emilia

Haha! Bra tänkt, Jocke :D

2008-05-02 @ 13:06:31
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se
Postat av: Hanna

Mina ögon svullnar ibland av pollenallergi, mycket ovackert. Trött blir man också. Jag står fast vid min åsikt om din hemsideidé :D

Gnaaaaaaaaget! :D

2008-05-02 @ 19:14:31
URL: http://volatilemind.blogg.se
Postat av: Lucifer

AIK. Stolt över de små pojkarna. Alltid i mitt hjärta :')

2008-05-02 @ 21:31:07
URL: http://itsasin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0