Moderatdag i Södertälje

Idag har jag tillbringat större delen av dagen med att stå och dela ut brochyrer och morotsfrön i Södertälje centrum, på politikertorget. Anledningen till detta är att jag nyligen har gått med i Moderaternas ungdomsförbund och idag utförde jag alltså min första moderata gärning i form av att få folk involverade i hur Moderaterna har regerat Sverige under de knappa två år som har förflutit sedan den senaste valproceduren. Det gick ganska bra att dela ut brochyrer, om man bortser från vissa, inte fullt så trevliga människor som gärna ville kritisera regeringen. En gammal dam som jag försökte vara vänlig mot och ge en brochyr plus en fröpåse sa t.ex. "Det där kan du ta och stoppa upp någonstans." Det låter kanske inte så trevligt, men jag kunde inte göra annat än att skratta åt det när hon hade gått iväg. Situationen var nämligen ganska tragikomisk med tanke på hennes ålder då man tycker att någon sorts vett borde ha trängt in i huvudet.

När vi skulle äta lunch senare så hamnade jag vid samma bord som Sveriges migrationsminister, Tobias Billström. Han höll ett långt och innehållsrikt tal inne på restaurangen. Själv höll jag mig ganska tyst under dagen vilket hade två direkta orsaker: dels var (och är) jag väldigt trött idag vilket inte direkt ökar min sociala pratsamhet och dels ville jag, eftersom att det var första dagen, reflektera så mycket jag kunde.
Migrationsministern.

Dagens "Final": Eurovision Song Contest finalen börjar ikväll klockan 21:00 på svt 1. Det kan bli en spännande final.

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, ja. Det är lite synd att de inte delar vår humor :P

2008-05-25 @ 19:05:57
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/
Postat av: Lucifer

min kommentar: "varför hyrde vi inte en sci-fi-film istället?" Nemen allvarligt, eurovision song contest är inte kul, varje gång jag har tittat har sverige hamnat bland dom sista.. så jäfla störd tävling, det är bara pakter alltihop jue o.O ...Kommentera i min blogg nuuuu!! :D

2008-05-25 @ 19:07:38
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Lucifer

Haha, nej, det var inte marie fredriksson, kan jag inte tänka mig :O Men låten är asbra, och den har värsta bra budskapet också :D:D:D:D

2008-05-25 @ 19:33:55
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahaha vilken jävla tant! men jag kan tänka mig att det var skrattframkallande.

Finalen i Eurovision Song Contest var helt patologisk! Hur sjutton kunde "..my secret combination.." få så många tolvor?! Den låten var hemsk enligt min mening.

2008-05-26 @ 11:06:31
URL: http://mangosorbet.blogg.se/
Postat av: Frida

Okej, ja Norge var riktigt bra!

Ja, nåra av oss har pratat lite om det och Emilia skulle göra "inbjudnings"-lappar som vi skulle dela ut till alla i klassen. Det är lite oklart vart vi ska vara och så men det ordnar sig. :)

2008-05-26 @ 19:06:11
URL: http://mangosorbet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0