Måndagen den 19/5-08

Jag måste få inleda med att säga att jag är oerhört stolt över mitt val av rubrik till dagens inlägg (ironisk). Nej, men tyvärr har min kreativitet tagit ut en tillfällig semester idag vilket förklarar den totalt fantasilösa rubriken. För övrigt så har det faktiskt hänt ganska mycket idag och jag känner att jag har fått en hel del gjort. Till att börja med har jag gjort ett blandat praktiskt/teoretiskt prov i Kemi vilket jag faktiskt tyckte gick riktigt bra (frågan är nu bara om läraren tyckte detsamma:P).

Nu har jag räknat ut att det bara är tjugofyra dagar kvar till skolavslutning (lika många dagar som en julkalender har för övrigt:P). Det innebär att jag nu bara har cirkus två veckor på mig att bli klar med det skolarbete som återstår. Det känns i alla fall som om jag har hyfsad kontroll just nu på vad som är kvar att göra.

Jag glömde förresten att pointera att Norges nationaldag var i lördags i mitt senaste inlägg, men nu har jag i alla fall gjort det så nu kan jag därmed lägga det bakom mig:P På torsdag är det förövrigt Eurovision Song Contest vilket jag som patriotisk svensk antagligen tänker följa och därmed stöda Sveriges representant i tävlingen. Nu när ishockey-VM är slut så är det ganska klent med internationella tävlingar innan sommar-OS så det kan ju vara kul att följa "schlager-EM":P

Dagens "Försvar": Jag måste bara avsluta med att försvara AIK från deras förlust i Svenska cupen igår. En viss person kommenterade nämligen mitt senaste inlägg och tyckte att det var lika illa av AIK att förlora som av Djurgården:P Men som försvar vill jag bara säga att Landskrona är ett betydligt bättre lag än Sirius och dessutom är det inte lika viktigt för AIK att vinna Svenska cupen (eftersom vi kommer vinna allsvenskan) som det är för Djurgården;)

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: karro

trevlig kväll! :D
kram

2008-05-19 @ 19:09:48
Postat av: joooooonna

Gud, jag blir alldeles pirrig av sommarlovsnedräkningen. Men vilket datum slutar ni? Haha... och nu måste jag erkänna något extremt pinsamt. Jag är ett kadaver på att plocka upp hundbajs när jag är ute med Luffarn. Jag är så. Fruktansvärt. Dålig. En sådan hycklare jag är, alltså... MEN! Jag skall sluta opp och ändra mig. Nu. Imorgon börjar mitt nya liv som bajsupplockare. Fan vad mysigt det låter. Önska mig lycka till och ursäkta mitt förfärliga beteende!

2008-05-19 @ 23:32:46
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0