Kvällsinlägg

Jag har precis gett upp mitt tittande på ishockey-VM:s bronsmatch mellan Sverige och Finland (kalla mig dålig supporter, men när Sverige ligger under med 3-0, det är en kvart kvar att spela och finlands målvakt spelar agerar tegelmur så tycker inte jag att det är någon mening att titta längre). Nu sitter jag här på min mjuka snurrstol och sparkar en basketboll mellan fötterna samtidigt som jag surar över den högst troliga svenska förlusten som lär fastslås om ungefär trettio minuter.

Idag har jag för övrigt inte utfört så mycket om man inte räknar med att jag tagit itu med ett par av alla läxor som fortfarande ligger på hög på mitt skrivbord och utstrålar dålig stämning. Jag har dock räknat ut att jag bara har sex-sju skolsaker kvar att göra innan sommarlovet nu vilket jag förhoppningsvis ska hinna med på två veckor. Jag kanske börjar bli lite tjatig som bara skriver om mina, till antalet näst intill oändligt många läxor. Men å andra sidan så har jag inte så mycket annat att skriva om eftersom att den mesta tiden går åt till att göra just läxor. När man har sagt ordet läxor riktigt många gånger kommer man att tänka på hur fult ordet egentligen är. Läxor! Vad sjutton gör bokstaven x mitt i alltihop? Hursomhelst så är det inte direkt vässentligt.

Dagens "Skadeglädje": Djurgården blev utslaget ur svenska cupen i dag... av Sirius:P (Det är alltid lika roligt när det går dåligt för Djurgården:P)

/Jocke B 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag älskar din inställning när det gäller apjävlarna, helt rätt!

2008-05-18 @ 00:20:53
URL: http://volatilemind.blogg.se
Postat av: Emilia

När man hör att det går dåligt för DIF är det som att en regnig dag plötsligt blir en solig och varm dag.

2008-05-18 @ 11:51:12
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/
Postat av: Thomas

Haha, man skulle lika gärna kunna byta ut orden "AIK" med Djurgården och "Sirius" med Landskrona ;)

2008-05-18 @ 16:58:52
Postat av: Thomas

Blev lite fel där, menade förstås "Djurgården" med AIK och "Sirius" med Lanskrona. Det ser en aning bättre ut då ;)

2008-05-18 @ 17:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0