Klassbyte

På fredag ska min klass (förutom jag + fyra andra människor som inte har varit med och samlat ihop pengar) åka på klassresa till Gotland. Detta innebär att vi som blir kvar i Sverige (jag är lite gammalmodig, så jag räknar fortfarande med att Gotland tillhör Danmark;)) får gå i en parallellklass på skolan vilket ironiskt nog blir klass 9C:P Inte för att jag har något som helst emot den klassen, tvärtom så går det faktiskt ganska många riktigt trevliga personer där. Självklart finns det, som i alla andra klasser, undantag i form av människor som inte är lika "trevliga". Eller jag kanske snarare ska säga: "som min personkemi skär sig emot":P

Det ska ju bli, vad ska jag välja för ordval, intressant att se hur den klassen fördriver sin tid på sina lektioner och på sina raster. Vad jag har hört från säkra källor är att många medlemmar i klassen på senare tid har blivit "skoltrötta":P Man ser inte ofta någon från vår kära klass 9C i skolan eftersom de som går där bor i en avskild "bunker" som resten av skolan ogärna är nere i. Uttrycket "bunker" har faktiskt några av klassens egna medlemmar använt sig av, så det är absolut inte så att jag försöker framställa klassen negativt i detta inlägg.

Dagens "ha det bra": Ha det bra på klassresan klass 9A. Jag saknar er redan (fastän ni inte åker förrän i övermorgon;)).

/Jocke B


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men Jocke då, Gotland tillhör Sverige och det ska vi vara stolta över eftersom att det är en väldigt fin ö :D
Däremot skulle jag absolut inte ha något emot om du sa att Skåne tillhör Danmark, för det är mera rätt :p
Synd att inte du ska med till Fårö, 9a är ju inte 9a utan dig, eller utan någon annan. Hoppas ni får det bra i 9c iaf :D

2008-05-21 @ 22:54:15
URL: http://volatilemind.blogg.se
Postat av: frida

Hoppas du får en bra dag, Jocke och synd att du inte följer med oss.. :( Jag måste bara säga att "som min personkemi skär sig emot" var en mycket bra förklaring till det som det står för :)

2008-05-22 @ 17:28:58
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: Jennifer.

Vadå.. VILLE ni inte följa med? O.o

2008-05-24 @ 18:21:08
URL: http://j3mpas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0