Imorgon är en annan dag

En dag som denna med sorg vi minns, 
ett budskap bränna: inget hopp alls finns;
Mot undergången vi alla gå,
men tills dess vi gemensamt stå;
Upp, ta strid, för hopp, för tro,
denna dag vi glömma, för att frammåt ro;
Se istället fram mot en morgondag,
ty, imorgon är en annan dag.
(Sista meningen blev lite konstig.)

Här sitter jag i min ensamhet och diktar ihop lite poesi:P Nej, men allvarligt talat så har jag inget bättre för mig just nu så varför inte? En sak ska jag bara klargöra: dikten speglade inte alls dagen som har varit. Det har inte hänt något särskilt dåligt idag, men å andra sidan har det inte hänt något speciellt bra heller. Jag har i alla fall lärt mig en massa fakta om Kina vilket kanske är bra.

Dagens "konstiga": Sverige vann mot Vitryssland i hockey-VM... med 6-5 :S Ska man vara glad eller ledsen? Det var banne mig en av de konstigaste matcherna på den nivån jag har sett.

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, visst var det. Jag gav upp vid 3-2 och blev rätt förvånad när jag såg slutresultatet...

2008-05-03 @ 22:12:31
URL: http://wits.blogg.se
Postat av: Jonna

Vilken fin dikt! Du har så sant så... Brukar också slänga ihop något när jag inte har något att göra. Det är skönt att få skriva av sig, eller bara drömma bort. Låttexter brukar jag också läsa! Det är något av det finaste och otämjdaste i diktväg enligt mig =)Haha, ja, visst var grabben härlig...

2008-05-04 @ 00:21:29
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Frida

Bra dikt, Jocke, den var väldigt fin! Jag säger som Jonna, det är skönt att skriva av sig. Och ibland tror jag faktiskt det är nyttigt också, man bearbetar saker bra på det sättet, rensar bland tankar :)

Haha ja, riktigt skum film! och kaffe är visst gott ;)

2008-05-04 @ 13:25:25
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: nordin

haha bra dikt;P men tellan var ju sämst i mål hoppas lundqvist kommer:P

2008-05-05 @ 21:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0