Halvpanik!

Nu är det återigen helg och vädret spås bli soligt och klart hela veckoslutet med höga temperaturer över stora delar av vårat avlånga land. Egentligen borde jag stråla av glädje, men trots det är det någonting som stör min inre frid. Detta "någonting" är ett ord på fem bokstäver som bokstaveras L-Ä-X-O-R! Jag har knappt någon koll på hur många sådana vi har längre, men om jag skulle få tio kronor för varje läxa jag har just nu så skulle det inte förvåna mig om jag blev miljonär. Nej, det var kanske lite överdrivet, men poängen jag vill komma till är att det känns som näst intill omänskligt att hinna klart med allt skolarbete som måste göras innan sommarlovet.

Nu har jag dessutom fått reda på att det bara är mindre än trettiofem dagar kvar tills just sommarlovet. I ett läge som detta är det svårt att inte bli stressad. Själv har jag uppnått någon slags halvpanik eftersom mitt SO-arbete bara är lite mer än halvfärdigt, engelskaarbetet knappt är påbörjat och även svenskan (som jag under helgen hoppas hinna göra en del i) är långt ifrån klar. Nu undrar ni kanske varför jag sitter här och skriver ett relativt betydelselöst inlägg på bloggen när jag har så mycket att göra? Jag har faktiskt inget konkret svar på den frågan, men antagligen är det väl för att jag inte orkar studera just för tillfället.

Dagens "Namnsdagsbarn": Grattis till alla Reidar och Reidun ute i landet som har namnsdag idag.

Trevlig helg! /Jocke B

Kommentarer
Postat av: Frida

Okej, du får försöka sova ut i helgen ;)
Det kommer bli svårt att ta farväl av vår sköna klass förmodar jag.. kommer sakna alla enormt mycket! :/
Åh jag förstår dig med allt skolarbete, det känns som en sorts igel eller något, som bara sitter fast hela tiden, utan att man kan ta bort den.

2008-05-09 @ 18:45:43
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: Emilia

Jag har en lista på alla läxor i min väska.. Ska lägga upp den på bloggen sen så du kan kolla om du har något av det kvar..
Du skriver så bra, Jocke! :D

2008-05-09 @ 22:35:11
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se
Postat av: Jonna

STACKARE! Själv har jag fortfarande knappt något arbete plus att jag nästa vecka - håll i dig nu - inte har en enda lektion. De två första dagarna ska vi bara repa musikalen och från onsdagen till fredagen är det klassresa till Göteborg som gäller! Jag har nog världens härligaste skolveckor... motsatsen till era. Kör inte ihjäl dig med plugg nu... Jag ska hålla tummarna för att ni alla överlever stressen och hetsen.

2008-05-10 @ 18:14:34
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: emilia

Nej, Andy Warhol-arbetet är en VG-uppgift på bilden :)
(man ska se en utställning och skriva om den.)

2008-05-11 @ 19:41:54
Postat av: Jonna

Haha jooo, det är sant. Jag har det väldigt bra =) Nu får du ta och skriva massa nya inlägg medans jag är borta så jag kan komma tillbaka och läsa något roligt! Ha det fint!

2008-05-13 @ 23:08:21
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0