Bowling!

Idag stod bowling på schemat efter en kort och ganska skön skoldag (för första gången på länge kände jag mig inte så trött i skolan vilket är en stor seger för mig). Efter skolan samlades jag, Oskar och Thomas för att ta oss till bussen och jag och Oskar försökte få Thomas orubbliga psyke ur balans för att han inte skulle utklassa oss totalt ute på bowlingbanan. Tyvärr funkade inte våra små knep och Thomas knep återigen platsen som bowlingmästare före en, ändå ganska nöjd tvåa (Oskar) och trea (jag, som vanligt:P). Både jag och Oskar hade nämligen höjt våra personliga rekord en hel del under de sju serierna vi spelade. Mitt nya "pers" lyder på 159:D och Oskars på 181. Det är fortfarande en liten bit upp till Thomas rekord på 192, men vi närmar oss sakta men säkert. Och viktigast av allt var att vi hade väldigt roligt när vi spelade (i synnerhet den sista timmen:P).

Just nu har mamma besök av sina forna klasskamrater från grundskolan. Det hörs ett ständigt prat utifrån köket där de sitter och konverserar med varandra:P
Ikväll ska jag åka till morfar och titta på ishockey. Vi ska knyta alla tummar vi har för att Sverige ska kunna besegra Kanada och ta sig till en bragdfinal. Det är ingen omöjlig uppgift, dock inte heller något man kan förvänta sig av det redan sensationella svenska hockeylaget.

Dagens "Lärare": Min spanskalärare är då bra rolig:P Idag stod han framme vid katedern och argumenterade för allt emellan lika rättigheter till miljöproblem på spanskalektionen... och han argumenterade på svenska:P Självklart lade han en stor del av skulden på att jorden är sämre idag än tidigare på oss, sina elever:P (Men också på sig själv bör tilläggas.)

Trevlig helg /Jocke B

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad kul med bowling! Alla ni tre skulle nog utklassa mig :p
Jag ska hålla mina tummarna också, heja Sverige!
Haha ja Andreas är skön asså, men lite för envis :p

2008-05-16 @ 19:56:33
URL: http://volatilemind.blogg.se
Postat av: Hanna (igen)

Jag loggade just in på min blogg och läste kommentaren jag fått av dig.
Känner mig absolut tvungen att tacka. Det stöttar mig jättemycket att du gillade min redovisning, för jag tycker det är jobbigt med muntligt..

Jag har faktiskt inte tänkt på att färgerna påminner om Gnaget, men när du säger det så :D

2008-05-16 @ 20:02:59
Postat av: Emilia

Åh gud vad gullig du är! Tack för stöttningen!!!!

2008-05-16 @ 22:42:19
Postat av: Jonna

Jag är så dålig på bowling att jag mår dåligt! Vi spelade sporten i gbg igår, och mina fem första poäng löd 0-0-0-0-0. Efter ett tag kom det ännu fler nollor. Skitspel säger jag bara. Skitspel!

2008-05-17 @ 13:48:36
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0