Lite av varje

Oj, oj, oj, vad dålig jag har börjat bli på att skriva här på senare tid:O Det värsta av allt är att jag inte förstår varför jag aldrig skriver nuförtiden:S Det kan möjligtvis bero på att jag inte har haft den tid som krävs för att skriva inlägg, men det är å andra sidan inte särdeles troligt eftersom jag har betydligt mer fritid nu när det är sommarlov än vad jag hade under skoltiden. Nej, den enda poteniella orsaken jag kan se till min inläggsdestruktivitet på senare tid är nog helt enkelt den att jag inte har haft någon lust att skriva. Eller så har jag bara blivit oerhört lat, så lat att jag helt enkelt inte har orkat skriva någonting, men även om det nu skulle vara på det viset så skulle jag aldrig erkänna för mig själv att jag är så lat. Därför väljer jag nu slutligen att skylla min låga inläggsproduktion på att jag inte har haft lust att skriva (stor *punkt* för detta totalt ointressanta ämne).
 
Nej, nu tänkte jag skriva om någonting lite trevligare, nämligen om hur mitt sommarlov har varit hittils:) Till att börja med så har stora delar av tiden gått åt till att ligga i min säng och sova/försöka sova (vilket inte alltid går så bra). Igår natt gick jag t.ex. och lade mig runt halv tolv, men somnade jag för det? Nej! Jag skulle nödvändigtvis ligga vaken fram till klockan halv två. Sedan gav jag upp och satte på en film som jag, sömnigt, låg och höll mig vaken till ("Pirates of the carribean: at world´s end"). Klockan halv tre lyckades jag i alla fall somna.
Natten innan ska vi inte ens prata om. Den kantades nämligen av allt ifrån blixtrar och dunder till (magiska under:P) att grannens huslarm plötsligt gick igång och höll på hela natten. Det var en riktig parodi, faktiskt:P I övrigt har jag tillbringat större delen av min tid med diverse hushålls- och trädgårdsarbeten som måste utföras nu när det somras.

Dagens "Fotbollssnack": Man blev ju så förbannad när Sverige åkte ur EM. Inte för att de inte hade gjort en godkännd insatts, utan snarare för att det började så bra mot Grekland. Men, men! Det kommer ju som tur är fler chanser och till alla dom som tycker att Lars Lagerbäck ska avgå som lagledare vill jag bara säga: Det är väldigt svårt att hitta en så bra och passande lagledare som Lagerbäck är. Utan honom hade vi defenitivt inte ens kvalificerat oss till EM. Nu kanske det låter som om jag försöker framstå som någon fotbollsexpert, och det är faktiskt precis det jag försöker:P (Hoppas jag lyckades;))

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst blir man lite filmberoende av det trista vädret? :P Som svar på din kommentar: Visst är The Holiday bra! Jag tycker att Narnia var bättre än Guldkompassen, men jag har märkt att det har en hel del med förväntningar att göra när man ser en film för första gången. Det bästa är att inte ha några alls :)

2008-06-24 @ 22:54:38
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack det ska jag! :D



Härligt inlägg! Jobbigt det där med dåligt sömn. Ett litet tips är att göra något jobbigt eller tråkigt precis innan du går och lägger dig, så kanske det går lättare att somna. Det kan fungera, eller också så gör det inte det :p

Ha det bra Jocke! :)

2008-06-25 @ 13:25:17
Postat av: Hanna

Jag har också blivit dålig på att blogga, och precis som du skyller jag på att lusten sviker mig.

Vad jobbigt att inte kunna somna. Som på alla lov skjuter jag fram dygnets sömnperiod. Jag brukar somna nångång mellan ett och fyra, sen går jag oftast upp mellan tolv och tre. Men detta tillåter jag bara mig själv att göra när det inte är badväder. Är det fint väder så är det uppstigning runt nio som gäller. Lite jobbigt om jag inte har räknat med det kvällen innan :p

"Nu kanske det låter som om jag försöker framstå som någon fotbollsexpert, och det är faktiskt precis det jag försöker" Klockrent! Du lyckas faktiskt bra med försöket :D

2008-06-25 @ 19:55:52
URL: http://volatilemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0