Helgen

Den gångna helgen har inte varit den mest händelserika, men en del saker har jag hunnit med att göra i alla fall. När jag säger en del saker syftar jag till stor del på "sista-minuten-skolarbeten" som ska vara inlämnad den här veckan och som jag ägnade i stort sett hela lördagsförmiddagen med. Men nu har jag räknat ut att jag bara har tre saker kvar att göra i skolan (det finns säkert ett flertal till, men dessa är som sagt vad jag kommer ihåg och mitt minne för skolarbeten är inte det mest brillianta:P):
* Engelskaredovisning om Birger Jarl (Stockholms grundare m.m.) på onsdag. Status: Har inte ens börjat med.
* Religionredovisning om hinduismen på tisdag eller onsdag. Status: Så gott som klar med förberedelserna, men det har förekommit vissa förseningar på grund av sjukdomar i gruppen m.m.
* Förhör i kärnfysik på onsdag. Status: Har läst igenom två gånger och känner mig relativt säker;)

På söndagen var jag inne i Södertälje och handlade skor till balen och skolavslutningen plus en skjorta. På kvällen åkte familjen till min mormor och morfar som bjöd på mat i form av revbensspjäll och potatisgratäng. Utöver detta tittade jag och morfar på fotboll och handboll på kvällen och vi båda blev mycket besvikna när det stod klart att Sveriges herrhandbollslandslag missar sommar-OS i Beijing senare i sommar:( Fotbollen gick inte heller så bra direkt när vi förlorade mot Ukraina (som förövrigt hade en spelare som hette Gay i laget vilket jag tyckte var ganska kul:P) med 0-1.  På lördag börjar dock fotbolls-EM i Österrike och då ska det bli andra bullar:D

Dagens "Farliga": Idag hade vi den andra spanskagruppen på skolans lärare i språkämnet tillsammans med hans elever. Det var lite läskigt eftersom att han lät jättearg så fort man frågade någonting till honom:S Dessutom kändes det som om hans elever var mycket bättre än oss på spanska vilket var aningen genant:P

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Frida

Kämpa på, Jocke! :)



Oj oj oj, spanskan idag var underlig! Det var verkligen en sådan lektion man inte riktigt orkade med en seg måndageftermiddag, kände jag.. Men å andra sidan lockade spanskalektionen till ett gott skratt från min mun ;)

2008-06-02 @ 19:20:06
URL: http://mangosorbet.blogg.se/
Postat av: Emilia

Nej, det var inte en av våra lärare, det var han Johan som är i fängelset och extralärare för 6A (tror jag). Han är läskig!!

2008-06-03 @ 22:53:00
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/
Postat av: Jonnaaaa

Vad myyyyysig helg (dock inte plugget). Du måste komma på vår musikal, Jocke!

2008-06-03 @ 23:09:11
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för "lycka till"et :) Det gick jättebra på musikalen och det känns ju roligt :) Lycka till med läxorna!

2008-06-06 @ 19:27:41
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/
Postat av: Emilia

Såklart du får veta (berättar i skolan)! Tjaa du, att veta gränsen mellan nyfiken och överdrivet nyfiken kan vara svårt, men eftersom jag annonserade ut att man fick veta om man ville, så är det ett perfekt tillfälle att låta nyfikenheten inom sig blomma ut! :P



Hoppas att du har haft en riktigt skön helg, och än är den inte slut :)

2008-06-07 @ 19:27:08
Postat av: jonnaaa

Haha, jaaa musikalen var underbar! Haha, det finns ingen riktig anledning... det började med att jag ville spruta en korv på Kevins huvud och att han skulle gå hem så, och sedan anmälde jag mig frivillig till en grädd-makeover. Jaaaa, samma här hurrudu. Men jag tror att det är för att det är sommar och man har andra saker att göra =) och det är ju bra på sitt sätt! Och du! var det möjligen du som jobbade i min grannes trädgård idag? haha, jag såg bara som hastigast, men det var svinlikt.

2008-06-08 @ 01:36:51
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/
Postat av: le födelsedagsbarn

Jaaassåå! Det visste jag inte =) idaaaaaaaaaag!!

2008-06-09 @ 14:23:49
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0