Golf

Jag har inte skrivit på bloggen på jättelänge nu, så därför tänkte jag dra till med ett inlägg såhär i skolavslutningstider. Anledningen till att jag inte har skrivit någonting på länge är helt enkelt att motivationen inte riktigt har funnits där, och om man inte har någon som helst motivation så brukar inte inläggen bli särskilt läsvärda heller. Men nu har jag alltså hittat en liten gnutta motivation tack vare att jag verkligen känner att jag har någonting vässentligt att skriva om (vilket jag visserligen har haft tidigare också i form av den skolarangerade balen/festen, men av någon anledning har det inte blivit något inlägg om den. Det kanske kommer senare om jag får lust.)

Idag har vi i alla fall spelat golf på Kallfors pay-and-playbana. Det var faktiskt mycket roligare än vad jag hade förväntat mig:) Först fick vi instruktioner om hur vi skulle bära oss åt för att slå golfbollen på rätt sätt och hur vi skulle hålla klubben. Sedan var det dags för att praktisera teoriursen och ställa sig för att slå ut några bollar på "rangen". Det gick tyvärr inte så jättebra för min del, men en gång fick jag i alla fall på ett slag på omkring 85 meter:) När jag kände att jag hade någon sånär säkerhet på rangen förflyttade jag mig tillsammans med tre andra klasskamrater till själva golfbanan. Där blev det en rafflande kamp mellan oss fyra som jag till slut gick vinnande ur (i delad vinst med en av de andra):)
Golf!

Dagens "fotbolls-EM": Sverige vann, ganska överaskande sin öppningsmatch i fotbolls-EM med 2-0 över de regerande mästarna Grekland:) Det var en viktig seger som kan ha varit direkt avgörande.

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Andreas :)

Tja Jocke! :D. Haha ja det var roligt idag ;D, det gick ju bra för dig på "rangen" för att vara första gången tror jag :O :P, men iallafall så var det roligt att spela lite golf såhär på slutet. Dock så var det synd att inte hela klassen varit med eftersom att det är de sista dagarna tillsammans :(. Men men, själv så gick det ju ganska bra för mig på slutet när vi stod på "rangen" kom över 104 meter typ 5 gånger i rad :P (ganska stolt) xD till skillnad från förra helgen då jag slog och inte ens kom över 50 meter xD så att ja, jag är ganska stolt nu xD. Vi får spela någon mer gång (om du vill) :P det är trevligt att lixom bara stå där och prata och visa varandra när man slår och skratta när man missar eller bara kommer typ 5 meter från plattan där man står xD xD. Så vi får väl gå en runda någon gång :). Ha det bra Jocke! Och alla ni andra som läser detta :) :P.

2008-06-11 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0