Turkiet

Ikväll/natt bär det av mot sydligare breddgrader (vilket är ett mycket uttjatat uttryck som trots allt fungerar ganska bra i många sammanhang). Jag ska nämligen åka med min familj till Turkiet:) Det enda lilla haken med resan är själva flygresorna fram och  tillbaka kommer att utspela sig på ganska okonfortabla tider. När vi ska ner dit t.ex. lyfter planet från Skavsta flygplats i Nyköping klockan åtta på kvällen vilket innebär att vi inte är framme i Turkland förrän klockan är nästan ett deras tid. Sedan ska vi åka buss från flygplatsen i Antalya som staden heter till den lilla semesterorten där vi ska bo som heter Allaña, vilket tar ytterligare två timmar. Då är vi framme runt klockan tre på natten. Detta kanske inte låter som så sent för de flesta av er, men då ska jag bara sticka in att samtliga i den familjen jag bor i är relativt kvällströtta i jämförelse med de flesta andra familjer vilket i sin tur innebär att vi brukar gå och lägga oss senast klockan tolv även på helger och semesterdagar.

Hursomhelst så är dessa restider en smäll man får ta ibland. Sömnen kan man ta igen någon annan gång och jag har faktiskt gjort allt som står i min makt redan iform av att inte ha vaknat förrän klockan elva idag vilket, om möjligt, kan få mig att orka vara uppe till sent i natt.

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Lucifer

sova kan vi göra i graven ><

2008-07-26 @ 12:15:42
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Linda

haha gjorde ni stört sköönt :D

2008-07-27 @ 16:36:52
URL: http://justoneglance.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag har varit i Turkiet en gång för typ 7 år sen. Då var vi i Side, det var fint :)

Angående Narnia-filmen: Det var länge sen jag såg första filmen och kommer inte ihåg mycket av den. Men av vad jag minns tror jag att första filmen är bättre i stort sett, men i slutet av andra filmen när det blir mer fart håller de samma klass :)

2008-08-07 @ 16:47:08
URL: http://volatilemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0