16 år idag!

Ännu ett år har förflutit och ännu ett år ligger framför mig. Nu är jag ännu år längre bort ifrån födelsen, men samtidigt ännu ett år närmare döden. Nu är det visserligen inte på det sättet man ska tänka, men jag tyckte att det var en bra inledning:P
Ja, idag tänkte jag skriva om tre saker som inträffade efter midnatt natten till idag; en mindre bra sak och två (enligt mig) bra saker:) Det är väl lika bra att börja med den mindre bra saken då jag vid midnatt fick konstatera det tråkiga, men ändå väntade beskedet att busschaufförerna går ut i strejk från och med idag. Detta innebär alltså att det helt enkelt inte går några bussar i Stockholmsområdet:/ Nu är jag visserligen inte sådär jättepåläst inom ämnet, men jag antar att detta tråkiga bussbesked innebär att mina bowlingplaner blir tvungna att ännu än gång raseras och flyttas frammåt ifall det är så illa att inte heller bussarna mellan Järna och Södertälje är i trafik:( Men å andra sidan; den som väntar på något gott väntar aldrig för länge som man brukar säga.

Jaha, det var som sagt den tråkiga nyheten. Den första glada saken som inträffar idag är att kanadensarna firar sin nationaldag. Nu kanske ni undrar vad jag har för glädje av det och svaret är: inte stor glädje alls faktiskt. Däremot tyckte jag att det var trevligt att påpeka det eftersom kanadensarna säkert tycker att det är kul att ha nationaldag. (För de som är riktigt petiga ska jag kanske säga att Kanadas nationaldag inte direkt invigdes vid midnatt eftersom deras dygn ligger cirka sex timmar efter vårat, men ändå.)

Till sist kommer den gladaste nyheten av de alla; Jocke (d.v.s. JAG) ska påbörja mitt sjuttonde år på denna jord idag. Det är nämligen på det viset att han/jag fyller 16 år just idag, den första juli. Ett fyrfaldigt leve...:P

Glada hälsningar/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Johanna

GRATTIS! :D

Synd det där med buss-strejken bara, du får väl hämnas någon dag och ställa dig framför en buss och stå kvar där, för som du upplyste mig om så får bilisterna inte köra på dig :P



Hoppas att du får ha en rolig födelsedag!

2008-07-01 @ 13:22:11
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/
Postat av: Emilia

Grattis! Haha, oj vad jag skrattade at detta inlagget! Ivan halsar grattis ocksa. (Otroligt storande att jag inte har de sista bokstaverna i alfabetet pa detta tangentbordet..)



Hoppas att din fodelsedag blir fin trots busstrejkar och fulla kanadensare (som firar.)!

Kram

2008-07-01 @ 15:01:09
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/
Postat av: Frida

Grattis Jocke! :)

(The Lance är ett rockband med 60-tals inspirerad musik och Manu Chao spelar alternativ musik, alltså lite blandade musikstilar.)

2008-07-01 @ 16:41:53
URL: http://mangosorbet.blogg.se/
Postat av: Lucifer

grattis!! ..måste säga att det är svårt att tolka om ditt inlägg innebär att du är glad elr ledsen över att fylla år xP Men det var väl ungefär när jag var i din ålder som min åldersnoja började.. och det har bara blivit värre kan jag säga! om två år står du där, 18 barre och inser att du inte har utvecklats ett skit sen 16-årsdan... ne, ska inte va deprimerad gammal tant nu.. det kommer säkert gå bra för dig.. om inte så är jag villig att ha åldersnoja och vara allmänt deprimerad med dig på dina kommande födelsedagar :)

2008-07-03 @ 14:08:40
URL: http://itsasin.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jo det jag menar med kopiera är att jag helt enkelt kopierar å, ä och ö från svenska siter och klistrar in i där det fattas! :)

Ha det bra du med!!

2008-07-03 @ 21:16:56
Postat av: A.B ;)

Grattis Jocke! :D (lite sent att säga det nu :P) 1 år äldre och ca 2 månader äldre än mig -.-' :P Haha xD. Hoppas att du har det bra och så, och att vi träffas någon gång ;D. Ha det gött ;) /A.B

2008-07-07 @ 17:41:13
Postat av: Hanna

Det här inlägget hade jag missat helt. Undrar hur det gick till.. Men men, nu när jag har läst det vill jag i alla fall passa på att säga Grattis i efterskott Jocke! :)

2008-07-09 @ 14:27:13
URL: http://volatilemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0