Vår!

Nu känns det som om våren har kommit för att stanna med allt vad det innebär. Själv är jag pollenallergiker (björk) och är därför inte så sprudlande glad över att jag nu tvingas proppa i mig en massa allergitabletter vars dåsiga bieffekter märks av ganska väl. Men å andra sidan ska jag inte klaga, det kunde ha varit betydligt värre. Om jag har tur kanske jag till och med kan bli av med den efterhängande förkylning som förpestat min vardag under senvintern nu när det börjar bli lite varmare.

Våren för ju faktiskt med sig en hel del bra saker också. Då tänker jag inte minst på vackert väder och frodande växtlighet som sprider en sorts obeskrivlig känsla genom luften om att ljusare tider nalkas. Nu är det dessutom bara knappt två månader kvar i skolan, sen är det sommarlov. Dessa knappa två månader lär i och försig bli ganska intensiva eftersom att det känns som om vi har ganska mycket kvar att göra i skolan.

På torsdag är det återigen dags för nationellt prov, den här gången i matte som jag har det betydligt lättare för än engelska.

Dagens "Citat": "Det finns tre olika sorters människor, de som kan räkna och de som inte kan räkna", sa någon på skolan idag (men jag kommer inte riktigt ihåg vem det var).

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Sebbe

det va frida som sa det sa sofia

2008-04-21 @ 16:36:38
Postat av: lucifer

tre?! okej, hon som sa det lär ju iaf tillhöra kategorin: de som inte kan räkna.
LoL :P

2008-04-21 @ 18:38:41
URL: http://itsasin.blogg.se
Postat av: Jonna

Vad jobbigt att vara allergiker! Själv springer jag runt utomhus hela tiden känns det som, haha. Passar på. Jo, Grease är också bra! =) Min klass håller på att sätta upp den och ska ha en föreställning i juni. Haha, roligt citat!

2008-04-21 @ 18:46:13
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Frida

hahah det var jag som sa det! :D sa det till Sofia och Emilia på NO:n :D

2008-04-22 @ 17:38:23
URL: http://mangosorbet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0