På väg mot tomheten

En sak har jag länge undrat över: Vad händer när allt det här försvinner? När solen har expanderat så pass mycket att jordskorpan bokstavligen grillas bort. Vad händer med Livet då? Kanske är människan redan utrotad när detta händer, men det borde ju i alla fall finnas något slags liv kvar på jorden som även det elimineras av hettan. Tänk vad tomt det skulle bli i världen om det inte fanns en enda levande själ kvar.

Nu lär ju inte detta hända på över 4 miljarder år så ni kanske undrar: Varför skriver han om något som varken vår generation eller våra kommande överhuvudtaget ens behöver bekymmra oss om? Svaret är väl det simpla att tanken bara ploppade upp i hjärnan på mig. Men jag tror ändå att syftet med vetskapen om att jorden inte kommer att finnas för evigt är att högre makter vill påminna oss om något. De vill påminna oss om att ta vara på den tid som har tilldelats oss här på jorden. Sen är det upp till var och en att fördriva den tiden på något som den tycker är viktigt eller givande.

Trots detta kvarstår ändå faktum för allt levande på jorden att vi är på väg, på väg mot tomheten.

Dagens "Om mig": Idag ska jag återigen åka till Eskilstuna och spela basket. Det gick inte så bra igår kväll:/ men förhoppningsvis går det bättre idag.

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: marcus

vann ni matchen?

2008-04-19 @ 21:53:10
Postat av: Jonna

Härligt inlägg =)

2008-04-20 @ 17:36:50
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0