Idag är det lördag igen

Så har ännu en vecka gått i mitt liv och jag har i och med det blivit sju dagar äldre. När jag tittar tillbaka på hur mycket jag har utvecklats både intellektuellt och psykiskt sedan förra lördagen så blir jag minst sagt förvånad (ironisk). Nej, inte direkt! Men något nytt har jag väl i alla fall lärt mig? Jag kan inte komma på någonting just för tillfället, men om jag får fundera en stund så kan jag återkomma med svaret senare.

Hursomhelst så känns det på något sätt som om mitt liv är påväg att gå in i en ny fas nu när basketen är slut och snart även grundskolan. Det känns lite skrämmande faktiskt och jag hoppas att jag kommer hoppa på tåget när det nu snart kommer. Om några få månader kommer mitt liv se helt annorlunda ut än vad det gör idag om nu allt går som det ska, vilket jag hoppas att det gör. Grundskola kommer vara utbytt mot gymnasium, basket kommer antagligen vara utbytt mot långa tågresor och lång väntetid vid perronger och fritiden kommer troligen vara utbytt mot läxor som ska göras. Det kommer bli ett smakprov på vad som väntar ute i den "riktiga" arbetsvärlden om några år.

Nu har jag kommit på vad jag har lärt mig i veckan: Att floden som ligger söder om Gula floden i Kina ofta kallas för Blå floden eller Livets flod;)

(Går)dagens "Otippade": Jag fick pris som årets MVP (most valuable player) i basketlaget på avslutningsdagen:) Jag trodde faktiskt att det skulle gå till lagkaptenen i år också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till priset ! :D

2008-04-26 @ 17:47:39
URL: http://sophieidaangelica.bloggsite.se
Postat av: Jonna

Grattis igen!

2008-04-28 @ 22:27:05
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0