Hata björkpollen

Hela gårdagen gick i allerginysandets tecken och vad började morgonen med om inte en totalt igentäppt näsa:(  Jag förstår inte varför de där björkarna är tvugna att släppa ut en massa pollen vars enda direkta syfte verkar vara att förpesta vardagen för oss pollenallergiker. Nu sitter jag här, fångad i mitt eget hus på grund av dom onda, för att inte säga jävulska, björkarna. Vem var det egentligen som uppfann björkpollen? Det måste i alla fall ha varit antingen en riktigt ond, sadistisk typ eller också så var typen grovt sinnesrubbad. Nej, jag vet att björkpollen är något sorts fenomen (eller vad man ska säga) och att det inte är någon som har uppfunnit det, men i alla fall...

Hur som helst så ska jag i alla fall försöka ta mig till majbrasan ikväll (även om det inte är så roligt) och jag hoppas verkligen att apoteket har fått in de där nya allergitabletterna (som var slut igår) så att denna tortyr forhoppningsvis kan lindras något till ikväll. I annat fall får jag väl sitta här hemma och fira in våren genom att titta på "Valborgsfirandet" på tv ikväll. Det är säkert jätteroligt:P

Jag funderar på att starte en hemsida som skulle kunna heta: www.hugg.ner.alla.varldens.bjorkar.for.att.ge.pollenallergiker.ett.lattare.liv.se eller något sådant. Vad tror ni om det? Nej, jag skojar bara, men jag kan ju i alla fall glädja mig åt att den här perioden inte varar så länge.

Dagens "Ord": "framtidsvisionär".

/Jocke B


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vet hur det känns. Det är hemskt.
Jag gillar din idé om den där hemsidan, du borde satsa på den. :D

2008-04-30 @ 16:09:01
URL: http://volatilemind.blogg.se
Postat av: Jonna

Haha, fyfan vad hemskt det låter... Jag ska också kila till majbrasan, se om det finns något roligt där (vilket det aldrig har gjort och troligen aldrig kommer att göra, och sen så går jag nog hem och tröstäter. Haha nä, men... kanske ses där! ps. jaaa, precis! Det där med typ värsta tegelväggen. Fick för några dagar reda på att det var gjort för knappt hundra år sedan (typ 1914). Helt stört gammalt. Och fallfärdigt. ds.

2008-04-30 @ 16:32:47
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Emilia

Haha! Juste, the wave!
Nej, i det här fallet är the Wave inte någon organisation liknande nazist-partiet, utan en fest för ungdomar (där man dansar och dit kända DJ:s är bjudna) som anordnas i Fryshuset, Stockholm!

2008-04-30 @ 16:56:33
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se
Postat av: Lucifer

JAG VAR INTE VID NÅN BRASA!
Jag jazzade faktiskt hemma och såg på romantisk komedi med mamma!! VÄLDIGT rockigt om jag får säga det själv :D (och jag menar det faktiskt!)

2008-05-02 @ 21:26:18
URL: http://itsasin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0