Gula halstabletter

Tänk att jag tidigare har varit så blind och alltid köpt vicks BLÅA halstabletter när de gula, med citronsmak egentligen är mycket godare:S Först i helgen köpte jag en påse med gula halstabletter och de smakade verkligen gott:) Inte den där isiga, starka mintsmaken som i de blåa utan en läcker, banbrytande smak med en touch av citronarom som får ens smaklökar att njuta för fullo. Nä, riktigt så goda var de inte, men något åt det hållet i alla fall.

Vad jag har lärt mig av detta är först och främst att man måste våga satsa, och köpa den där nya halstablettssmaken även om den kanske smaker som något katten har släpat in. För om man inte provar nya saker så kan man ju aldrig veta. Då kommer man fastna i en ond cirkel av gamla vanor som man inte vill bryta vilket gör att man går miste om så otroligt mycket.

Sammanfattningsvis är poängen jag vill komma till med det här resonomanget att det är bra att vara konservativ till viss mån, men att man inte heller ska vara rädd för att expandera sina möjligheter och hitta nya vägar att gå.

Dagens "observera!": I morgon är det nationellt prov... i engelska:( Det svåraste teoriämnet (enligt mitt tycke). Men det är bara att kämpa på och göra så gått jag förmår.

/Jocke B

Kommentarer
Postat av: Linda

Fan va härligt jocke! fortsätt så våga ta steget att sats, och pröva nya saker x'D du är allt för rolig du

2008-04-15 @ 16:15:25
URL: http://JustOneGlance.blogg.se
Postat av: Lucifer

lol, det här inlägget var i klass med min argumentation om kassaklossen. en betydelselös grej som, med hjälp av rätt ordval, blir extremt viktig ^^

2008-04-15 @ 18:55:32
URL: http://itsasin.blogg.se
Postat av: Frida

Jag måste säga att jag håller med dig! Det där är mycket intressant tycker jag, att "vara konservativ till viss mån, men att man inte heller ska vara rädd för att expandera sina möjligheter och hitta nya vägar att gå." Ofta fungerar vi människor så, att när en sak är bra eller liksom fungerar helt okej, står man fast vid det och går miste om annat. Oftast är det så att vi antingen är konservativa eller väljer något som man vet är bättre.

P.S Är du också sjuk eller har du bara ont i halsen? :)

2008-04-15 @ 20:29:20
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: Fille

Haha du e fan nice jocke! haha big deal:P peace out!

2008-04-22 @ 18:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0