50 dagar till skolavslutning

Nu är det inte lång tid kvar i grundskolan vilket har fått mig att börja tänka på alla de minnen av både lycka och sorj jag har upplevt på Eneskolan. Allt detta kommer snart bara att vara just minnen. Klassen kommer att splittras, lokalerna lär jag aldrig se mer och vännerna kommer börja på olika gymnasium. Jag känner stor sorg inför det som komma skall, men också en stor lättnad över att vara fri. Fri från skolan! Det innebär i och för sig inte att jag inte tänker fortsätta gå i skola i minst tre år till, men på något sätt känns det mer frivilligt.

Under de 50 dagar som ändå återstår ska jag passa på att skapa mig fler minnen och reflektera mer än tidigare på Eneskolan, så att jag minns den skola vars lärare har hjälpt mig fram till den kunskapen jag är i besittning av i dagsläget. Själva skolledningen har jag däremot inte att tacka för så mycket. Sedan den rektor vi hade när jag gick i sexan slutade så tycker jag personligen att standarden på skolan har sjunkit rejält. Tiden från sjuan och frammåt har kantats av läraravhopp och elevmissnöjen. Jag tänker inte ge någon specifik person skulden för detta, men skolledningens standard i stort har som sagt sjunkit enligt min åsikt.

Dagens "Man lär sig något nytt varje dag... eller?": Jag har alltid undrat vad ett kullager är. Detta lär jag få fortsätta göra eftersom att jag inte förstod ett dugg av det som stod på wikipedia om just kullager.

/Jocke B


Kommentarer
Postat av: Jonna

Det är så underbart att det snart är sommarlov! Superhärligt. Och dessutom ska det tydligen blir grymt vädet! Grattis för priset på basketen förresten =) haha, tack detsamma!

2008-04-25 @ 22:09:30
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Fille

Ja du Jocke... vi kommer ju alltid minnas våran tid från Eneskolan. Även om vi inte vistas i lokalerna eller ja föresten. vem vet! våra barn kankse en gång kommer att gå på Eneskolan.
Men det känns ändå skit. De finns en saknad i mitt hjärta från träningen ikväll.
De är ju vi som e lions!
Lions på 3? 1....2... ( skriv 3 nästa gång vi hörs;))

2008-04-25 @ 22:41:07
Postat av: Jonna

Och juste! Killaget ska alltså inte fortsätta träna? Tråkigt... Vi ska nog, tror jag minsann :)

2008-04-25 @ 23:51:19
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Frida

Jag håller med dig om det du skrev om ene. Och jag håller med dig till 100 procent om att skolan har blivit sämre, sen rektor R slutade. Men men, man kan ju alltid se det från den ironiska sidan och skratta åt det litegrann, haha :)
Lustigt att du nämner kullager. För ungefär två veckor sedan, när jag vaknade på morgonen, hade jag ett ord i mitt huvud, och det var just kullager. Jag tänkte "Jag har hört talas om det, men vad tusan är det nu igen?", så jag gick ner i källaren och sökte upp ordet i en uppslagsbok. Tyvärr förstod jag inte mycket heller, för texten var jättelång och svårtolkad. Såhär står det på ordlista.se, språköversättning "kulor inneslutna i en ring för att minska en axels friktion"

Grattis till basketpriset förresten! :)

2008-04-27 @ 12:50:08
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: Emilia

Så himla sorgligt att vi slutar.. Jag älskar verkligen vår klass..

Men, life goes on, eller hur?

2008-05-02 @ 13:26:34
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0